Sammenleggbart innhold
Om oss
Vi er en velværesalong i sentrum av Tvedestrand med fokus på kvalitet og god service. Til daglig driver vi med forskjellige behandlinger innen hudpleie og velvære, samt med salg av hudpleieprodukter i nettbutikk.
Produktene vi selger er av høy kvalitet og inneholder spesielt utvalgte naturlige og økologiske ingredienser.
Vi synes at alle fortjener litt luksus i hverdagen.
Kontakt
Velværehjørnet
Hovedgata 43, 4900 Tvedestrand
Mandag-torsdag: 9.30-17.00
Tlf: 95 11 29 41
E-mail: post@velvaerehjornet.no
VELVÆREHJØRNET AS, Org.nr 830 193 642
Frakt
Fraktbetingelser
www.nettbutikk.velvaerehjornet.no tilbyr ulike fraktmetoder som du velger når du er i kassen, før du bekrefter din bestilling og betaler for din ordre. Vi samarbeider med Bring for at dine varer skal komme trygt fram.
Fraktalternativer og priser:
Alle ordinære fraktpriser gjelder for levering til fastlands-Norge. Vi sender ikke varer til Svalbard, eller utlandet.
Gratis frakt for alle ordre som overstiger kr 1000,-
Henting av varer på vårt lager - gratis
- Betales på forhånd og kan hentes samme eller neste virkedag mellom kl 09.30 og 1700.
- Du får melding når varene er klare for henting.
Brev /pakke for småvarer - kr 89
- Sendes som brevpost med leveringstid ca 2-5 virkedager
- Småvarer under samlet vekt på 2 kg.
Pakke med sporing som hentes på avtalt hentested - kr 145
- Sendes som pakkepost med leveringstid ca 1-3 virkedager
- Du får en hentemelding når pakken kan hentes på utleveringsstedet.
Dette kan du forvente av oss:
Vi pakker din bestilling og sender den samme eller neste virkedag så sant alle varer er på lager. Du vil motta en e-post når pakken forlater vårt lager, med sporingsnummer dersom du har valgt å betale for sporing av leveransen din.
Vi har stort fokus på å ha varer på lager, men ber om forståelse for at det unntaksvis kan være utsolgt for enkelte varer. Dersom din bestilling inneholder varer som ikke er på lager vi vil ta kontakt med deg for å avtale best mulig levering før vi sender varene.
Vi pakker alle varer i forsvarlig forpakning slik at varene dine skal komme trygt og uskadet fram til deg.
Dette forventer vi av deg:
Ved forsinket levering:
Hvis du ikke har mottar varene/hentemelding innen 7 dager etter at vi har sendt varene, ber vi deg om å kontakte oss på tlf. 95 11 20 41 eller
på e-post: post@velvaerehjornet.no
Dersom du velger å ikke hente varene, slik at de automatisk blir returnert til oss uten melding om angring - vil du få refundert innbetalt beløp, minus et gebyr på kr 250 for å dekke våre frakt- og håndteringskostnader.
Retur av varer og bruk av angreretten
Ønsker du å returnere varene skal du sende oss en mail senest 14 dager etter at du har mottatt varene, og sende varene raskest mulig, og senest 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er sendt oss. Vi vil refundere innbetalt beløp så fort vi har mottatt returnert pakke. Du står selv ansvarlig for å betale returporto. Mer om angreretten i våre salgsbetingelser som du kan lese her: Standart salgsbetingelser
Feil på varer og reklamasjon
Dersom varene har blitt skadet i forsendelsen, eller du senere oppdager feil på varer skal du snarest mulig (innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget), gi oss melding om feilen. Vi vil da sammen med deg finne en løsning med mål om at du skal bli fornøyd med resultatet. Mer om reklamasjon i våre salgsbetingelser kan du lese her: Standart salgsbetingelser
Salgsbetingelser
Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger er VELVÆREHJØRNET AS, Hovedgata 43, 4900 Tvedestrand, post@velvaerehjornet.no , tel: 95112941, org.nr. 830 193 642 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
6. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.
8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe: Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
9. Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.
Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.
Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.
Erstatning
Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.
10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.
Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.
Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.
Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
12. Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
13. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Retur og angrerett
DIN RETT TIL Å ANGRE
Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse eller den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får det siste partiet eller den siste delen i fysisk besittelse. For å kunne bruke angreretten må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å bryte avtalen med e-post til: post@velvaerehjornet.no
eller i et brev sendt med post til:
VELVÆREHJØRNET AS
Hovedgata 43
4900 Tvedestrand
Du kan benytte det vedlagte angreskjemaet, men det er ikke obligatorisk. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.
Virkningene av at angreretten brukes
Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen. (Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.)
Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.
Vi vil bære kostnadene ved å returnere varene.
Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.
Personvern
PERSONVERNERKLÆRING
1 Introduksjon
VELVÆREHJØRNET AS (org. no. 830 193 642 ) er opptatt av å behandle personopplysninger på en betryggende og tillitsvekkende måte i forbindelse med at du besøker og benytter vår nettside: www.nettbutikk.velvaerehjornet.no
Denne personvernerklæringen («Personvernerklæring») inneholder opplysninger du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettsiden vår, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger.
Hensikten med denne Personvernerklæringen er å informere deg om dine rettigheter, samt om våre retningslinjer og prosedyrer for behandling av personopplysningene vi mottar fra deg gjennom din bruk av vår nettside.
Personvernerklæringen er underlagt norsk lov og vil kunne bli oppdatert fra tid til annen, blant annet som følge av endringer i gjeldende personvernlovgivning eller fordi tjenestene tilgjengelig på nettsiden utvides eller endres. Vi vil varsle deg dersom dette krever nytt samtykke fra deg.
Vennligst les denne erklæringen nøye for å få en klar forståelse av hvordan vi samler inn, bruker, beskytter eller på annen måte behandler dine personopplysninger.
2 Samtykke
For å kunne gjennomføre kjøp på våre nettsider er det nødvendig at du gir oss ditt navn, adresse, mobilnummer og e-post. Hvis du ikke ønsker å gi oss slike nødvendige opplysninger, kan vi dessverre ikke gi behandle ordre fra deg.
Ved å bruke tjenester på våre nettsider, bekrefter du at du har lest og at du forstår og samtykker til innholdet i denne Personvernerklæringen og til vår behandling av dine personopplysninger.
Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke ved å kontakte oss. Vær likevel oppmerksom på at dette kan føre til at vi ikke lenger kan levere våre tjenester til deg.
All informasjon vedr. din ordre er vi pålagt å oppbevare i henhold til lov om regnskapsføring, avgiftshåndtering og for eventuell garanti-/returhåndtering. Vi oppbevarer også IP-adressen som er benyttet ved bestilling av sikkerhetshensyn.
Hvis barn under 16 år har gitt oss personopplysninger, vil vi slette opplysningene så snart vi blir oppmerksomme på forholdet. Foresatte kan kontakte oss.
3 Behandlingsansvarlig
VELVÆREHJØRNET AS ved Olga Vestervik er behandlingsansvarlig for behandlingen av personopplysninger i forbindelse med vår virksomhet etter den til enhver tid gjeldende personopplysnings lovgivning. Med behandlingsansvarlig menes den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke hjelpemidler som skal benyttes. Det er behandlingsansvarlig som har det overordnede ansvaret for behandlingen av dine personopplysninger.
4 Hvilke personopplysninger behandler vi?
Med personopplysninger menes informasjon som kan knyttes til en fysisk person, eksempelvis opplysninger om navn, bosted, telefonnummer og e-postadresse. Med behandling siktes det til enhver bruk av personopplysninger, som f.eks. innsamling, registrering, sammenstilling, lagring og utlevering.
Ved å benytte deg av våre tjenester på våre nettsider og handle i vår nettbutikk, vil vi kunne behandle dine personopplysninger, inkludert, men ikke begrenset til:
- Adresse
- Brukernavn
- E-postadresse
- Firmanavn
- Informasjon om din bruk av våre nettsider, eksempelvis din søkehistorikk, hvilke undersider som besøkes
- Enhetstyper
- Informasjon om kontaktperson
- IP-adresser
- Kjøps- og betalingshistorikk, inkludert dato og klokkeslett, beløp belastet, debet- kredittkortinformasjon og andre relaterte transaksjonsdetaljer.
- Kommentarer og aktivitetslogg fra vår Instagram-sida
- Kommentarer og aktivitetslogg fra vår Facebook-sida
- Mail-sporing
- Navn
- Nettleserinnstillinger
- Operativsystem
- Passord (kryptert for oss) for innlogging på din konto hos oss
- Telefonnummer
- Trafikkdata
5 Formålet og innhenting av informasjonen:
Vi behandler personopplysninger som du avgir via skjemaer på våre nettsider, eksempelvis:
- Kontaktskjema eller påmelding til vårt nyhetsbrev
- Kjøp av produkter eller tjenester på våre nettsider
- Kommentarfelt
Vi er opptatt av å behandle personopplysninger på en måte som gjør at du kan føle deg trygg på at opplysninger om deg behandles konfidensielt.
Vi behandler personopplysninger som er nødvendige for at du kan nyttiggjøre deg av våre tjenester og benytte våre nettsider.
Personopplysninger som vi mottar direkte fra deg eller på tekniske måter (for eksempel automatisk registrering via våre servere) benytte for å kunne tilby, overvåke og analysere bruken av tjenester og nettsidene samt gjennomføre vedlikehold og forbedringer.
Formålet med vår behandling av dine personopplysninger er å betjene din bruk av tjenester og nettsidene på en best mulig måte.
Når du oppgir personopplysninger for å få tilgang til våre tjenester og produkter, vil vi behandle dine personopplysninger for å:
- Sende varer til din adresse
- Gi tilgang til våre produkter og tjenester
- Sende ut relevant informasjon
- Håndtere kundeservice
- Tilby deg gratis tips, guider m.m.
- Gi deg informasjon om relevante produkter og tjenester
Vi vil ikke benytte personopplysningene til annet formål enn det angitte, med mindre det foreligger uttrykkelig samtykke fra deg om bruk til annet formål.
6 Slik innhentes og lagres informasjonen:
Informasjon innhentes gjennom skjema på våre nettsider. Dette lagres i vårt system, som vi bruker for å lagre kundedata og automatisere markedskommunikasjonen.
Informasjonen lagres inntil du selv ber om at de slettes eller at de har vært inaktive i 2 år, med mindre annet følger av lov.
Informasjon slettes på oppfordring ved å kontakte oss.
7 Slik kan du slette dine personopplysninger:
Informasjon slettes på oppfordring ved å kontakte vårt kundesenter på
tlf: 95 11 29 41 eller post@velvaerehjornet.no
8 Utlevering av informasjon til tredjepart?
Personopplysningene deles ikke med utenforstående tredjeparter, med unntak av våre underleverandører for:
Betalingsløsninger: Stripe
Fraktavtaler: Bring
E-postmarkedsføring: Klaviyo
Disse underleverandørene kan behandle personopplysninger på vegne av oss og vil kun bruke disse med det formål å yte slike tjenester til oss og vi vil innhente de garantier som anses påkrevd for beskyttelse av dine personopplysninger det formål.
Alle tredjeparter som mottar personopplysninger fra oss er forpliktet til å følge våre standarder for behandling av personopplysninger eller tilsvarende standarder, samt forpliktelser som følger av den til enhver tid gjeldende personvernlovgivning.
Dersom det pålagt ved lov eller det er mistanke om at det er begått lovbrudd i forbindelse med bruk av våre tjenester, vil personopplysninger vi har lagret om deg kunne utleveres til offentlige myndigheter.
Dersom personopplysninger kan bli gjenstand for overføring til en annen organisasjon i forbindelse med fusjon, finansiering, omorganisering eller oppløsnings transaksjon av hele eller deler av oss, vil vi kun gjøre dette dersom de involverte partene har inngått en avtale der innsamlingen, bruk og deling av personopplysningene er begrenset til de formålene som angår transaksjonen, herunder en bestemmelse om hvorvidt transaksjonen skal gå videre eller ikke, og personopplysningene skal kun brukes av de involverte parter for å gjennomføre og fullføre transaksjonen. Hvis et annet selskap kjøper oss eller vår virksomhet eller eiendeler, vil dette selskapet ha tilgang til personopplysningene innsamlet av oss, og vil påta seg de rettigheter og forpliktelser vedrørende dine personopplysninger som beskrevet i denne personvernerklæringen.
9 Tredjepartslinker
Av og til, etter vår skjønn, kan vi inkludere eller tilby tredjeparts produkter eller tjenester på våre nettsider. Vi kan også ha lenker på våre nettsider til andre nettsteder som ikke er under vår kontroll. Disse koblingene tilbys kun til orientering. Disse tredjeparts nettsider har separate og uavhengige retningslinjer for personvern. Vi oppfordrer deg til å lese personvernreglene for hver nettside du besøker. Vi har ikke noe ansvar for innholdet og aktivitetene til disse nettsidene.
10 Sikkerhet
Beskyttelse av dine personopplysninger er viktig for oss. Derfor gjør vi det vi kan for å opprettholde og benytte rimelige tiltak for fysisk og teknisk sikkerhet av kontorer og informasjons lagringsanlegg, for å forhindre tap, misbruk, uautorisert tilgang, avsløring eller modifikasjon av dine personopplysninger.
Dine personopplysninger behandles bak sikrede nettverk og er kun tilgjengelig for et begrenset antall personer som har spesielle rettigheter til slike systemer, og som er pålagt å behandle personopplysningene konfidensielt. Vi benytter oss av datasystemer med begrenset tilgang, plassert i anlegg med fysiske sikkerhetsforanstaltninger.
Vi evaluerer vår datainnsamling, lagrings- og behandlingspraksis, inkludert fysiske sikkerhetstiltak, for å beskytte uautorisert tilgang til våre datasystemer.
Alle betalingstransaksjoner behandles via en gateway-leverandør og lagres ikke eller behandles på våre servere. I tillegg er all debet- og kredittkort informasjon du oppgir kryptert via SSL-teknologi (Secure Socket Layer).
Hvis en ansatt hos oss misbruker dine personopplysninger, vil dette bli ansett som et alvorlig brudd hvor vi vil kunne treffe disiplinære tiltak, inkludert oppsigelse. Hvis en person eller en organisasjon misbruker personopplysninger de har mottatt for å bistå med levering av våre tjenester og nettsider, vil dette bli ansett som et alvorlig brudd hvor vi vil kunne treffe passende tiltak, inkludert heving av avtaler mellom oss og den enkelte organisasjonen.
Ved avvik vedrørende dine personopplysninger vil vi varsle deg via e-post innen 4 virkedager.
11 Overføring av personopplysninger til utlandet
Dine personopplysninger kan overføres innenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet og andre land som Europakommisjonen har ansett for å ha tilstrekkelig beskyttelse av personopplysninger på grunnlag av artikkel 45 i forordning (EU) 2016/679. Ditt samtykke til denne personvernerklæringen representerer ditt samtykke til denne overføringen.
12 Informasjonskapsler (Cookies)
Informasjonskapsler brukes til å forbedre din brukeropplevelse og huske hvem du er, slik at du forblir innlogget og kjøpsopplevelsen din blir mer tilpasset deg og dine vaner.
Førsteparts informasjonskapsler er nødvendige for at nettsiden skal fungere. Disse informasjonskapslene er det ikke mulig å velge bort, og vårt behandlingsgrunnlag for dette er nødvendig for formål knyttet til brukernes interesser.
Tredjeparts informasjonskapsler blir brukt til analyser, markedsføring og personalisering av nettsiden. Eksempler på denne type data er: antall som besøker siden, hvordan siden blir brukt, hvor lenge besøket varer, hvor brukerne kommer fra, hvilke nettlesere som benyttes og hvilke søkeord som brukes i søkefunksjonen på nettsiden.
Du kan velge å ikke akseptere disse tredjeparts informasjonskapsler. Se nettleserens sider for innstillinger av personvern og sikkerhet. Hvis du velger å utelukke informasjonskapsler, vil flere av funksjonene på nettsiden/nettbutikken slutte å fungere.
13 Cookies og pixels for markedsføring
For å sørge for at vår markedsføring oppleves mer relevant og verdifull bruker vi cookies og piksler dersom du gir ditt samtykke for dette.
Dette gjør at vi kan spore hvilke annonser du har sett, hvilke produkter du har vist interesse for osv.
På den måten kan vi tilpasse butikken etter dine interesser, og vise deg relevante annonser som passer for deg.
Pixel er en liten kode på vår nettside som gir oss mulighet til å tilpasse ekstern annonseringen mot kundegrupper basert på deres interesser internt på vår nettside. Vi ber alltid om samtykke fra deg for bruk av pixel.
14 Dine rettigheter
Du som bruker av våre nettsider har, med de begrensninger som følger av den til enhver tid gjeldende personvernlovgivning, rett til innsyn i personopplysningene dine og du har rett til å vite hvordan de behandles. Du kan også kreve retting, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger vi lagrer om deg.
Du kan til enhver tid trekke tilbake ditt samtykke og alle data om deg vil bli slettet med unntak av det som er påkrevd i henhold til f.eks. regnskapsloven dersom du er betalende kunde.
15 Endringer i personvernerklæringen
Det kan skje endringer i denne personvernerklæringen. Da vil det bli lagt ut en revidert versjon på samme nettside, med dato for revisjon. Ved større endringer vil vi varsle deg via selskapets offisielle kanaler eller til deg direkte.
Vi oppfordrer deg til å se igjennom erklæringen regelmessig.
16 Kontaktinformasjon
Dersom du vil kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysninger eller dersom du har spørsmål eller forespørsler om denne Personvernerklæringen, Vår behandling eller ønsker å klage på vår behandling, kan du kontakte oss på:
Tlf: 95112941
e-post: post@velvaerehjornet.no
Post: Hovedgata 43, 4900 Tvedestrand
Du har også rett til å inngi klage til Datatilsynet om ethvert forhold vedrørende behandling av dine personopplysninger. Kontaktinformasjon dit er tilgjengelig på www.datatilsynet.no.